Registreringsguide
Vi svarar på:
Registreringsguide
I denna guide får du en tydlig överblick över vad som händer direkt efter registrering. När du registrerar dig hos oss aktiveras flera skydd automatiskt. Vi börjar ta bort länkar om dig från Google, skickar borttagningsförfrågningar till upplysningstjänster och startar bevakning av dina uppgifter – både på upplysningar och på hela internet.
1. Vad händer efter jag registrerat mig?
Vi tar automatiskt bort länkar om dig från Upplysingar på Google
När du registrerar dig börjar vi omedelbart att avindexera dina personuppgifter från länkar kopplade till upplysningstjänster på Google. Handläggningstiderna varierar mellan olika sidor – vissa försvinner inom några dagar, medan andra kan ta upp till en månad.
Adresslarmet aktiveras direkt
Så snart du är registrerad aktiveras vårt adresslarm, som bevakar vilka som är bokförda på din adress. Upptäcker vi en förändrig på din adress blir du notifierad av oss direkt.
Vi bevakar dina uppgifter på Dark Web och dataläckor
Med vår premiumtjänst bevakar vi om dina uppgifter skulle dyka upp i kända dataläckor eller på Dark Web. Om något upptäcks blir du notifierad direkt, så att du snabbt kan agera och skydda dig.
Endast Premium
Din status för Upplysningar uppdateras 5 dagar efter registrering
Inom fem dagar från att du registrerat dig ser du en första statusuppdatering i ditt konto. Det betyder inte att alla uppgifter redan är borttagna – men att borttagningsprocessen är igång och att vi fortsätter bevaka och agera tills arbetet är klart.
2. Sök upp dig själv på Google och skicka in fler länkar
Du väljer själv vilken information du vill ta bort. Vi tar inte bort all information om dig online automatiskt. För att vi ska kunna hjälpa dig behöver du skicka in länkar från Google som du vill få bort genom ditt inlogg.
Skicka in länkar fler länkar att ta bort från Google
Testa sök på dig själv på Google. Om dina personuppgifter syns i Googles sökresultat kan du skicka in dessa länkar till oss för borttagning genom ditt inlogg.
Vi håller dig uppdaterad
Du blir notifierad av oss för statusuppdateringar om dina länkar.
Läs vår Avindexeringsguide
3. Dölj dig från upplysningar
Logga in på ditt konto och dölj dig från upplysningar
Du döljer dig smidigt från alla upplysningar genom ditt inlogg.
Vi uppdaterar din status
Du får löpande uppdateringar om hur processen går, direkt i ditt konto.
Läs mer om Uppgiftsskydd
Endast Premium
4. Ställ in Dark web bevakning
Lägg till fler e-postadresser för bevakning
För att öka chanserna att upptäcka om dina uppgifter förekommer i en läcka kan du välja att bevaka flera e-postadresser samtidigt – detta ställer du enkelt in via din inloggning.
Vi notifierar dig
Om dina uppgifter förekommer i en dataläcka eller exponeras på Dark web, notifierar vi dig omedelbart för att du ska kunna agera snabbt och skydda dig i tid.
Rekommenderat för dig
Relaterade frågor
Du får en bekräftelse via e-post med en aktiveringslänk. Du måste klicka på denna länk och skapa ditt konto. Efter det får du tillgång till Mina Sidor. I samband med det kommer vi automatiskt att ta bort skadliga sökresultat om dig från upplysnings-sajter på Google.
Du får en bekräftelse via e-post med en aktiveringslänk. Du måste klicka på denna länk och skapa ditt konto. Efter det får du tillgång till Mina Sidor. I samband med det kommer vi automatiskt att ta bort skadliga sökresultat om dig från upplysnings-sajter på Google.
Du får en bekräftelse via e-post med en aktiveringslänk. Du måste klicka på denna länk och skapa ditt konto. Efter det får du tillgång till Mina Sidor. I samband med det kommer vi automatiskt att ta bort skadliga sökresultat om dig från upplysnings-sajter på Google.
Du får en bekräftelse via e-post med en aktiveringslänk. Du måste klicka på denna länk och skapa ditt konto. Efter det får du tillgång till Mina Sidor. I samband med det kommer vi automatiskt att ta bort skadliga sökresultat om dig från upplysnings-sajter på Google.

Hanna Nilsson
Customer Experience Manager
Hanna Nilsson är Customer Experience Manager på DoldAdress.se. Hon ansvarar för att säkerställa en smidig och trygg användarupplevelse för alla kunder.
I denna artikel
Behöver du fortfarande hjälp?
Kontakta oss direkt om du behöver hjälp. Vi svarar vanligtvis inom 48 timmar på helgfria vardagar.